elmaradtam kicsit..

 2010.05.17. 03:12

Na, az a helyzet, h mostanában se időm se kedvem nem volt írni, így kicsit elmaradtam. Most megpróbálom behozni vagy legalább csökkenteni a lemaradást, viszont h sok témát lefedjek, most címszavak szerint fogom rendezni a bejegyzést.

Egyetem: Ezen a héten elég sokat kellett dolgozni, mondhatni nagyon sokat. A kurzusok nem tetszenek egyébként, a Cross-cultural Mgmt csak blabla, holnap lesz a negyedéves belőle, hát, mit mondjak, nem félek.. A Business Projektek elég gázok, a miénk talán még jónak mondható a többiekéhez képest. Minden héten mennünk kell egy napra a céghez, egyelőre folyton interjúzunk, már csináltunk vagy 17et, még van 9. Miután ezt befejezzük, utána analizálni kell, kialakítani vmi javaslatot, utána meg megint interjúzni, és utána a végső javaslat. Kb így néz ki, amit csinálnunk kell. Van még egy harmadik kurzusom is, a haladó pénzügy, na az tetszik, csak az meg nagggyon nehéz. A múlt héten volt h az én csapatomnak kellett prezizni, és hál istennek végül az egyik srác magára vállalta. 2 órán keresztül prezizett, a tanár szívatta, az emberek is folyamatosan kérdezgettek ilyen szívatós kérdéseket. Szerintem én már régen elsírtam volna magam a helyében.. Nagyon durva. És persze a mi csapatunknak egy DCF-et kellett összerakni, projektértékelés volt, az utánunk következőnek meg meg kellett állapítani a bétát aztán behelyettesíteni a CAPM-be és kész.. Hát nem ugyanaz, mit mondjak, az ő prezijük 35 perc alatt lement.. Egybk ez a kurzus nagyon jó lenne, csak nagyon sok és nehéz, és olyanok vannak rajta, akik dolgoznak már, mind pénzügyes, bankban van, vagy pénzügyi tanácsadó, kicsit ügyesebbek mint én.. Na mindegy. Múlt héten elindult a spanyol kurzus is, nagyon tetszett, mert kiderült, h elég jó a spanyolom. Nem felvágás, de tényleg, saját magamon is meglepődöm mostanában, milyen folyékonyan tudok néha beszélni (na jó, a nyelvtannal azért vannak problémák néha, de az is javul határozottan). Egy baj van, h a mexikóiak nagyon leegyszerűsített spanyolt nyomnak, és a nő a spanyol-spanyolt próbálja nekünk átadni, de azokat a nyelvtani szabályokat sztem nem tudja rendesen. Így sikerült pár embert úgy bekavarnia, h utána le kellett ülnünk, és a nyelvtani kisokos alapján, amit hoztam, helyretenni h akkor most mi h is van..

Lakótársak: Mitul változatlanul nagyon aranyos, nagyon bírjuk egymást. A többiek is látják ezt, mondják is, h jól megtaláltuk egymást. Calebbel vannak mostanában problémáim, 8 napig nem is láttam (mondjuk ebből 4et nem volt a városban), és a hülye internettel nagyon felidegesített. Még mindig nincsenen, és nagyon nem csipkedi magát. Na mindegy, ezt nem is részletezem inkább, mert érzem ahogy megy fel a pumpa bennem.

Magyar élmények: Elismert szakácsnő lettem. Főztem a többieknek lecsót, meg rántottát, és nagyon ízlett nekik J Egyébként sztem írtam, h a bevásárlóközpontban leszólítottam egy lányt, h segítsen megkeresni egy boltot, és kiderült, h Rotary Clubbal volt Magyarországon egy évet. Na, vele találkoztam az előbb, meg a lakótársával. Tök aranyosak voltak, mondjuk 90%ban spanyolul beszéltünk, de ha vmit nem értettem, akkor magyarul mondtam a lánynak. Elmentünk ebédelni (4kor..), meg utána fagyizni. Jaj, hát nagyon vicces volt. A fagyizóban összefutottunk azzal a lánnyal, akiknél a múltkor grillezni voltunk. kicsi a világ, nem:) JAztán kaptunk meghívást erre a hétre is. Mondtam neki, h sztem majd én is csinálok vmi magyart, mondjuk pogácsát, aztán majd kajálunk. Ja, még egy magyar élmény: a srácok nem bírják a pálinkát.. :)

A Benfica portugál kupa gőztes lett: Múlt vasárnap. Ennek tiszteletére Mitul berugott, eljöttek hozzánk páran, mondjuk 10en, csináltunk guacamolét (avokádó massza lila hagymával, citrommal és paradicsommal, egyszerűen imádom), meg akkor főztem lecsót. Nagyon vicces délután volt. 2 utcára van tőlünk a Benfica utca, át kellett mennünk oda, és ment az éneklés. Mitul mezben, félrészegen kiabált és énekelt az utcán, mi meg követtük :) Minden alkohol elfogyott a nap folyamán ami a házunkban található volt, elég sokáig, egyig maradtak a srácok, meg egy lány. A lány egyébként spanyol, és tök aranyos. Sajnos 2 hét múlva megy haza, így a héten szerdán szervezett egy spanyol vacsit, ami kicsit ilyen búcsú jellegű volt. Meghívott minket is, volt tortilla, paella, sangría, minden amit imádtam Pamplonában. Meg mondta, h nem tud mindent hazavinni sajnos, így amit itt kell hagynia cuccokat, azokat szívesen nekem adja, hátha én tudom használni míg itt vagyok. Tök rendes tőle.

Kirándulások: Hát, a mostanit leszámítva minden hétvégén mentem valamerre, itt Monterrey környékén. Múlt vasárnap Alberto, az egyik srác, akivel egy csoportban vagyok, elvitt a kb egy órára lévő ’Cola de caballo’ (lófarok) nevű vízeséshez, meg hegyekhez, szép helyeken jártunk. Ezen a hétvégén is mentem volna, de végül van egy csomó dolog, senki se akart menni a kirándulásra, én meg nem akartam csak ketten menni a szervezővel. Majd jövő hétvégén csinálunk valamit.

na, most megyek, mert még tanulnom kell, meg vannak feladataim. Csak már akartam kis életjelet adni. Mivel a buli részt most nem nagyon részleteztem, itt egy kép, jelenleg ez a kedvencem. Az itteni legjobb barátaim vannak rajta, és hát annyit a képről, h már nem voltunk szomjasak :D (egybk mivel kaptam visszajelzést egy meg nem nevezhető személytől, h túl sokat írok a bulikról és az ivásról, megnyugtatok mindenkit, h nem az ivás tölti ki mindennapjainkat itt, sokat dolgozunk is mellette, vannak kultúr programok, de hát azért cserediákok lévén néha megy a tütüke :) )

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ancsimexikoban.blog.hu/api/trackback/id/tr162009035

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dora 2010.05.18. 09:28:10

:)
Megmosolyogtam az utolsó bekezdés zárójelét :) Még jó, hogy nem írtam anno blogot, mikor Kaliforniában voltam.
Különben ez érdekes kérdés, hogy mit érdemes ilyenkor leírni. Hiszen az egyetemmel kapcsolatos dolgokat meg nem biztos, hogy mindenki érti. Én is írok ilyen dolgokat is a blogomba, de a legtöbb ember egy kukkot sem ért belőle :-D Csodálom, hogy még kitartanak a blogom mellett :)
süti beállítások módosítása