Que onda, wey?????

 2010.06.06. 20:51

Na heló mindenkinek, gondoltam beköszönök már, és teszem ezt a mexikóiak kedvenc mondatával:

Que onda wey?

Ami kb annyit tesz, mi a helyzet haver? Itt mindenki wey (vagy ahogy még írják guey), minden mondatukba beleteszik.. Blablablabla wey, blabla wey, Wey, blablabla.... Kb így néz ki a beszédük. Na jó, nem, valójában így: Blablablabla no mames wey, blabla pinche wey, Wey, blablabla padre/linda/cabrón/pendejo....

Na jó, akkor tarthatunk egy gyors szleng-talpalót, ha Mexikóba jöttök, ezek elengedhetetlen szavak :) Sztem többet használják mint bármi normális szót :)

No mames: Ne csináld már (valójában inkább a Ne bazzz -al lehetne jobban kifejezni)

pinche: rohadt, szemét, ilyesmi, de kvázi kedveskedően is mondhatod a haverjaidnak

padre: király, kúúl

linda: cuki, aranyos

cabrón/pendejo: köcsög, de ezt is sokat használják a barátok egymás közt, nem bántó igazán, ha vkivel viccelődnek, piszkálódnak, mindig ezt használják

Na, miután a napi spanyol nyelvlecke megvolt cabrónes :), elmesélem mit csináltam a héten.

Ez a hét elég meredek volt, nagyon sok dolgom volt. Szerdán volt egy elég fontos prezink, 2 könyvet kellett ismertetni a többieknek, 3an voltunk, 1 óra 20 percet beszéltünk. Tök jól sikerült, tetszett nekik, a tanárnak is, és utána mondta h jól prezentálok. Mondjuk pár hete volt egy ilyen feladat, annak az lett a vége, h én prezizek az egyik a legjobban a csoportban, ami elég szerencsés számomra, mert kb minden héten prezizünk vagy 2t... Szerdán volt egy másik prezink is, a pénzügyes tárgyból. Arra is elég sokat kellett készülni. Kedden este buli volt nálunk a házban. A téma: METÁL PARTY. A lakótársam, Mitul nagy Metál fan, és ő találta ki meg hívta el az embereket, főzött is. Én meg mondtam, h mivel én is itt lakom, akkor kibővítjük HC-Punk-Ska vonallal is, amiből mondjuk a punk-ska lett elég erős. Összeállítottunk egy playlistet, mindketten 3-3 óra zenét összeszedtünk, és kezdetét vette az este. Írtunk még előtte az embereknek, h feketében jöjjenek, fessék ki a szemüket, meg ilyesmi. Elég sokan eleget is tettek ennek. Nagyon király volt, volt mikor kb 40-50en lehettünk, és mindenki ilyen idióta dolgokat festett az arcára szemceruzával..Őrült buli volt, mindenki kikészült, volt aki a kanapén aludt el, volt aki a fotelben, volt aki kint a kocsi motorháztetőjén (!), engem belelógattak fejjel egy üres kukába, kijött a rendőrség, 2-3 gyerek vérszemet kapott és Hitler bajuszt rajzolt magának majd úgy fényképezkedtek, meg hasonlók. Másnap felkeltünk, körbenéztünk a házban, minden megsemmisülve, eszméletlen mennyiségű üres üveg mindenhol, az én szobám eszméletlen szagban úszott (azóta is egybk), mivel véletlen széttörték az egyik parfümöm :S, és az egész padló mindenhol FEKETE volt. Én ilyet nem láttam még, ez nem sár volt, vmi más, ismeretlen eredetű dolog. Na, beszúrok egy képe, ez a CEMS diákok tábora, No.1 Masters degree a Financial Times rangsora alapján :D

 

Aztán csütörtökön és pénteken is mennünk kellett a céghez ahol csináljuk a projektet, rengeteg munka volt most... Hétfőn is mennünk kell, prezentáljuk az eddigi eredményeinket a CEO-nak.

Péntek este moziban voltam, megnéztük az ironman 2-t az egyik mexikói haverommal. Nem volt rossz, de azért én inkább várom mikor a lányokkal csajos estét tartunk és a Szex és NY 2-t nézzük meg :) Egyelőre nem tudtunk még rá jegyet venni, állandóan telt ház van a közeli mozikban.

Aztán tegnap délután 1kor kezdődött a 24 órás pénzügy vizsgám, ami jó is lett meg nem is. Eléggé összevesztem a csoporttársakkal, mert nem voltak egy csomószor (mondjuk az idő 90%ában) angolul beszélni, a vállalatértékelés meg elég nehézkesen megy még magyarul is számomra, nem hogy spanyolul.. Ráadásul 6 mexikóival dolgoztam együtt, egyedüli külföldi, szal ráadásul állandóan egyszerre bezséltek, kiabáltak, rettentően elfáradtam és megharagudtam, szal este 10kor mondtam nekik, h bocsi srácok, de én most lépek mert elegem van belőletek..Aztán este mentünk egy házi buliba, ami egészen jó volt. Mondjuk semmi különös nem történt, elvoltam, picikét iszogattam, de egész éjjel egy fél üveg bort ittam meg egy üveg ásványvízzel, nem többet, mert még szedem a gyógyszert, nem akartam kiütni magam. REggel 6ra értem haza, 5kor indultunk el, de még megálltunk reggeli tacot enni. Aztán 9kor keltem, jöttem, h még dolgozunk az eseten. Most fejeztük be egykor hál' Istennek, már nagyon untam és belefáradtam.

Egybk tök beteg vagyok (na jó, 10es skálán 4), meg vagyok fázva, folyik az orrom, be van gyulladva a torkom. Kint folyamatosan 40 fok van, éjjel 33, az épületekben meg 22, de nem túlzok, ezek hülyék. Most is a könyvtárban vagyok, és majd meg fagyok... Pedig még kardigánt is hoztam magammal. Na, mindegy, gondolkodom, h délután kimegyek a strandra, kéne egy kis szín meg víz. Tegnap volt egy medence buli, de ki kellett hagynom a hülye pénzügyes eset miatt...

Este meg grillezni megyünk megint a mexikói családhoz. Írtam a csajnak egy smst, h nem akarsz csinálni vmit vasárnap? Valójában azt akartam, h vigyen el minket a barlangba amit már 3x felajánlott, de nem voltam elég egyenes, ő meg most nem ajánlotta fel.. Na mindegy, azért a grillezés ellen sincs kifogásom :)

Egybk pedig most Sláger Rádiót hallgatok online, mindenkinek ajánlom! Végre nincs duma, csak zene. Most éppen Katona Klári (Lárika)- Hello. Ez a nő eszméletlen h tud énekelni. Szeretjük, ugye Apa? :) Facebook függő barátaim kedvéért: LÁJK :)

Na, most megyek, mert lefagytak a lábaim, meg kiszabadulok most már a fényre inkább innen a könyvtárból. Majd kommenteljetek már vmit, olyan jó érzés mindig ha tudom h vki elolvasta mi van velem :)

puszi Nektek, jók legyetek!

A bejegyzés trackback címe:

https://ancsimexikoban.blog.hu/api/trackback/id/tr192061265

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

h_kati 2010.06.12. 22:21:01

Olvaslak továbbra is, nagyon jókat szórakozok komolyan :) Ez a szavaztatás a moziban vmi gyönyörű télleg :D Elképzelem ezt a Westendben pl...nagyon mókás! :)
Remélem a bogárkáidnak meg már bűzlesz lassan, épp ideje volna! :)
pussz
süti beállítások módosítása